A YouTube szépségguruktól egészen a nagy magazinokig mindenki a K-beauty-ról beszél és még talán arról is hallhattál, hogy a koreai bőrápolási technológia legalább 10 évvel előrébb jár, mint a világ többi része. De felvetődik a nagy kérdés. Mi a titok ennek a trendnek a sikere mögött, és miért érdemes kipróbálnod?
Az egyik első dolog, amit tudnod kell, hogy a koreai fogyasztók a világ legigényesebb bőrápolási termékfogyasztói közé tartoznak. Nem elégszenek meg a hibátlan bőrrel. Annak porcelánsimának, ragyogónak, sőt, kissé mondhatni áttetszőnek kell lennie, mert a fehér, tiszta bőr egyfajta státuszszimbólum az ázsiai kultúrában.
Viszont a helyzet a következő. A kemény munka, hogy megfeleljen ezeknek a lehetetlen elvárásoknak az, ami a koreai bőrápolási termékeket több lépéssel a szépségipar többi részéhez képest előnyben és folyamatos innovációban tartja. Ráadásul a koreai vásárlók nagyon elkötelezettek a bőrápolási rutinjuk iránt, és folyamatosan új termékeket próbálnak ki, hogy elérjék a kívánt eredményt.
Miért próbáld ki?
1. Kedvező ár-érték arány:
A koreai fogyasztók nem tekintik luxusnak a kiváló minőségű bőrápolási termékeket és ez bárki számára elérhető. Így ezek a termékek kimagasló minőséget képviselnek, ugyanakkor megfizethető áron. Valamint van is egyfajta nyomás a márkákon, hogy ha fenn akarnak maradni az üzletben, akkor versenyképesen kell tartaniuk az áraikat.
2. Legfontosabb filozófia a megelőzés (skin first)
A koreai bőrápolás egyik fő filozófiája a problémák megelőzése, mielőtt azok kialakulnának. Ahelyett, hogy megvárnák, amíg az öregségi foltok, vagy a finom ráncok megjelennek ezt megelőzik. Megtanítják őket arra is, hogy már nagyon fiatal korban hidratáló krémet és fényvédőt használjanak.
A koreai bőrápolási termékeket úgy állítják össze, hogy belülről kifelé táplálják a bőrt, egészen a legmélyebb rétegekig. A cél a bőr védelme és hidratálása, a bőr egészségének megőrzése, hogy ragyogó, sugárzó arcbőrt és hosszú távon tartós eredményeket érjenek el.
3. Folyamatos innováció
A koreai fogyasztók a márkahűség tökéletes ellentéte. Folyamatosan váltogatják a bőrápolási termékeiket és változtatják a rutinjukat. Inkább a legújabb trendek, mint a jól bevált klasszikusok alapján választanak termékeket. Ez azt jelenti, hogy a márkáknak folyamatosan egyre jobb és jobb termékeket kell piacra dobniuk, hogy versenyképesek maradjanak. Így az innováció az új után való kutatás mondhatni a vérükben van.
4. Természetes és gyengéd formulák
A koreai bőrápolásban és szépségápolásban a kíméletes, gyengéd formulák hagyománya a jellemző, amelyek generációk óta beváltak. A modern koreai szépségápolási termékek kerülik a szárító, durva vagy kémiai összetevőket. Ehelyett természetes arcolajokat, gyümölcssavakat és növényi kivonatokat tartalmaznak, amelyek táplálják a bőrt. Így mondhatni nagyon kevés olyan márka van, akik erős aktív összetevőket tesznek egy termékbe. Mondhatni például nem tiszta retinolt tesznek egy termékbe, hanem olyan növények kivonatát, amelyek magas százalékban tartalmaznak A vitamint.
5. Kiváló minőségű összetevők
A koreai szépségápolási termékek az elérhető legmagasabb minőségű hatóanyagok felhasználásával készülnek. Az egyik első dolog, amit észreveszel, amikor koreai bőrápolási termékeket vásárolsz, hogy sok szokatlan összetevőt használnak, mint például csiganyálka, méhméreg vagy erjesztett növényi kivonatok. De nagyon gyakori, hogy a modern technológiát a tradicionálisabb összetevőkkel ötvözik. Nem véletlen, hogy sok multinacionális cég fejleszt termékeket Koreában, az ottani tudás és minőség miatt.
6. Kivételes innováció és technológia
Bár a koreai márkák szeretik a kipróbált természetes összetevőket, nem szégyellik a legújabb technológiát és innovációt is beépíteni a termékeikbe. Talán érdemes megemlítenünk, hogy például a mindenki által ma szinte imádott BB és CC krémeket is a koreai kozmetikai világban vált ismertté, majd ezt "lemásolva" jelentek meg más multinacionális cégek a hasonló termékeikkel. De szintén ilyen még a fátyolmaszk, vagy a már beáztatott vattakorongok is.
És ezzel még nincs vége. A koreai szépségápolás az új dolgok bevezetéséről szól, legyen szó akár egy új textúráról, formuláról, akár egy új, okos csomagolási ötletről. Nem véletlen, hogy számos márka rendelkezik kimagasló minőségi és design díjakkal.
Tehát összességében elmondható, hogy minden a megfizethetőségről, a hatékonyságról és a legújabb technológiáról szól. Míg sok szépségápolási trend a gyors, azonnali eredményre és megoldásra összpontosít, addig a koreai szépségápolás a hosszútávú, tartós eredmények elérésére koncentrál.